Опції зарахування
Електронне врядування
Мета дисципліни - надання майбутнім магістрам ґрунтовних знань та вмінь організації, діяльності, концептуальних засад формування електронного уряду як в Україні так і на світовому рівні, ознайомлення з особливостями побудови та функціонування практичної реалізації концепції електронного урядування.
Завдання – набуття студентами необхідних методичних та методологічних знань і практичних навичок застосування існуючих у світі концепцій побудови системи електронного урядування та основ її функціонування.
Курс складається з двох змістових модулів. Перший присвячений ідеї електронного урядування як концепції державного управління. Розглядаються передумови та історія створення електронного уряду, сучасні концепції електронного урядування, роль цифрової демократії та електронного документообігу в процесі інформатизації суспільства.
Другий – безпосередньо механізму та методиці впровадження ідеї електронного урядування в світі. Розглядаються світові та європейські методики дослідження е-уряду. Національні особливості держав у процесі реалізації концепції електронного урядування за регіонами.
В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- структури, системи організації інформаційного суспільства, цифрової демократії, електронної економіки;
- основні концепції становлення системи електронного врядування;
- вимоги ефективності режимів співпраці уряду і громадян;
- вимоги ефективності режимів співпраці уряду і бізнесу;
- вимоги ефективності режимів співпраці уряду і його службовців;
- основні вимоги до урядового порталу та шляхи його оптимізації;
- основні характеристики цифрового розриву та шляхи його подолання;
- принципи електронного урядування в ЄС;
- особливості впровадження системи біометричної ідентифікації особи;
- проблеми та перспективи розбудови електронного урядування в Україні;
- умови прирівнення електронного цифрового підпису до власноручного;
- правові та нормативні акти, що регулюють суспільні відносини в епоху інформаційного суспільства;
- соціально-психологічні елементи формування електронного суспільства;
- компоненти системи електронного урядування;
- основи організації документообігу в системі електронного урядування;
- національні особливості реалізації концепції формування електронного уряду держав з різним типом устрою.
вміти:
- підготувати аналітичні документи з проблем формування електронного уряду;
- організувати роботу веб-сайтів органів самоврядування, державних органів влади та органів влади на місцях;
- формувати оптимальні моделі взаємодії уряду з громадянами;
- формувати оптимальні моделі взаємодії уряду з бізнесом;
- формувати оптимальні моделі взаємодії уряду всередині;
- проводити роз’яснювальні кампанії по впровадженню біометричних паспортів в Україні;
- формувати стратегії впровадження окремих елементів електронного урядування в різного роду державних установах, бізнес-структурах та неурядових громадських організаціях;
- здійснювати моніторинг проблем становлення електронного врядування в державі;
- застосовувати різні моделі взаємодії влада-громадяни в інформаційному середовищі;
- організовувати системи громадського контролю за рішеннями влади в інформаційному суспільстві;
- здійснювати моніторинг зворотного зв’язку влада-громадяни та вчасно реагувати на запити громадськості;
- взаємодіяти з урядами інших країн з метою поліпшення національної системи електронного урядування;
- складати прогнози розвитку як національної системи так і зарубіжних систем електронного урядування для подальшого їх впроваджена з метою покращення національної системи.
Місце дисципліни в системі підготовки фахівців у сфері міжнародної інформації: навчальна дисципліна «Електронне врядування» є однією із ключових складових комплексної підготовки магістрів спеціальності «Міжнародна інформація».
Зв’язок з іншими дисциплінами. Навчальна дисципліна «Електронне урядування» базується на циклі дисциплін професійної та практичної підготовки, зокрема «Моделювання та прогнозування в міжнародних відносинах», «Інформаційні війни в міжнародних відносинах», «Інформаційна геополітика», «Інформаційні ресурси державної ідентичності».