COUL Competitive Policy of the EU
1 семестр

Project goal:

-         Develop an understanding of how law and economics intersect in EU competition policy.

-         Enhance students’ ability to analyze complex, real-life problems using both legal frameworks and economic models.

-         Practice intercultural and interdisciplinary teamwork, strengthening their skills in communication, negotiation, and joint problem-solving in an international online environment.

 

Learning outcomes

Students will be able to:

-         Apply EU competition law provisions (Articles 101–109 TFEU, DG COMP procedures, case law) to real or simulated cases.

-         Develop the ability to interpret and critically assess antitrust and merger control decisions.

-         Recognize the interaction between legal norms and market dynamics in regulating competition.

-         Apply tools of market analysis (market structure, HHI/concentration ratios, barriers to entry, consumer welfare effects).

-         Model economic consequences of regulatory decisions for firms, consumers, and markets.

-         Connect abstract economic concepts to concrete legal cases and policy debates.

-         Integrate legal and economic perspectives in analyzing competition policy challenges.

-         Develop the ability to “translate” disciplinary language for peers from another field.

-         Understand how legal reasoning and economic evidence complement each other in EU policy-making.

Students will also obtain transferable skills outcomes, namely:

-         to work effectively in multicultural and interdisciplinary teams.

-         to evaluate complex problems by combining qualitative and quantitative evidence.

-         to write concise, policy-oriented outputs (briefs, reports) and deliver persuasive oral presentations.

-         to gain awareness of EU governance processes and their impact on markets, companies, and consumers.

Регулювання МЕВ (3 МЕВ) 1сем. 25/26 н.р.
1 семестр

Навчальна дисципліна «Регулювання міжнародних економічних відносин» спрямована на формування у студентів системних знань в сфері регулювання міжнародних економічних відносин та використання їх у практичній діяльності, що сприятиме формуванню таких професійних компетенцій, як: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності, здатність працювати в міжнародному середовищі, здатність виокремлювати характерні ознаки та тенденції розвитку світового господарства, особливості реалізації економічної політики та світових інтеграційних / дезінтеграційних процесів, у тому числі європейської та євроатлантичної інтеграції, здатність обґрунтовувати особливості реалізації форм міжнародних економічних відносин на мега-, макро-, мезо- і макрорівнях, здатність аналізувати міжнародні ринки товарів і послуг, інструменти та принципи регулювання міжнародної торгівлі, міжнародних інвестицій, міжнародного науково-технічного обміну, міжнародної міграції робочої сили, здатність досліджувати структуру та основні тенденції розвитку світової економіки, напрями та форми її транснаціоналізації, аналізувати основні економічні показники розвитку країн світу, ідентифікувати причини та ретроспективно оцінювати наслідки дії сукупності національних, регіональних і глобальних соціально-економічних чинників, явищ і процесів, що вливають на економічний розвиток окремих країн і регіонів, трансформуючи міжнародні економічні відносини зі стародавніх часів до сьогодення.