• РОЛЬ ЗМІ ТА ДИСКУРСУ В ФОРМУВАННІ ІДЕНТИЧНОСТІ

    Ідентичність як комунікативна категорія, що реалізується лише в сфері мовлення та спілкування. Ідентичність та дискурс про ідентичність. Основні функції мови в формуванні державної ідентичності. Державна мова та історія її формування в різних країнах світу. Сучасна мовна політика держав. Стратегічна культура держави як складова формування опозиція «Свій-Чужий». Основні фактори формування стратегічної культури: геополітичний, історичний, міфотворчий. Стратегічна культура та державна ідентичність. Державна символіка та її роль в ідентифікаційних процесах.

    Метафорична природа ідентичності. Функції розумових стереотипів. Метафоричне мислення як  фільтр ідентифікацій. Ознаки архаїчних та сучасних міфів. Політичний міф. Основні функції політичних міфів (зміцнення існуючих соціальних порядків; конструювання ідентичності). Види політичного міфу в конструктах державної ідентичності. Культурно-географічні образи країни як фактор визначення геополітичної ідентичності. Цивілізаційна ідентичність держави як самий широкий рівень культурної ідентичності людей. Основні функції та роль цивілізаційної ідентичності в державотворчих процесах.

    Вплив мас-медіа на формування політичних переконань в суспільстві. Політична комунікація. основні канали комунікації. Телекомунікаційна система як базовий елемент системи політичних комунікацій. Політико-комунікативний простір. Топологія телекомунікаційної мережі (авторитарна, тоталітарна, демократична та децентралізована/мережева  модель). Основні прийоми маніпулятивного впливу на формування ідентифікацій суспільства. Маніпуляція свідомістю як деструкція ідентичності.

    Вплив розвитку інформаційно-комунікаційних технологій на міжнародні відносини. Основні функції інформаційно-комунікаційні технології в політичних процесах. Залучення Internet як каналу політичної комунікації. Мережева політика (netpolitik). Класифікацію акторів, що діють у політичному просторі мережі Internet. Основні рівні вивчення політичної ідентичності в мережі Internet.

    Інтегрований образ країни. Ідентичність держави як складова її інтегрованого образу. Схема взаємозв’язку та взаємодії основних інформаційних складових інформаційного образу країни. Схема процесу отримання інформації про країну до і після створення її інтеграційного образу. Віртуальний образ держави як складова її інтегрованого образу.


    Попередній розділ
    ГЕНДЕРНА ІДЕНТИЧНІСТЬ
    Наступний розділ
    САМОІДЕНТИФІКАЦІЯ УКРАЇНИ