С. 4
Семінари 3-4 . Структура переговорного процесу – 4 год.
1. Етапи ведення переговорів та їх особливості.
2. Можливі стратегії ведення переговорів.
3. На основі опрацювання книги У.Юрі «Як подолати НІ: переговори у важких ситуаціях» визначити ймовірну ефективність «стратегії прориву» в міжнародних переговорах.
4. Поняття тактики ведення переговорів і тактичного прийому. Співвідношення стратегії й тактики.
5. Види тактичних прийомів. Проблема ефективності використання тактичних прийомів.
6. Типологія та теорії прийняття рішень в переговорному процесі (принцип Парето; нормативний та дескриптивний підходи; теорія очікуваної корисності (вигоди) Джона фон Ньюмана та Оскара Моргенштерна; теорія перспективи Деніела Канемана і Амоса Тверскі; теорія задоволеності Герберта Саймона; теорія каяття Давида Белла, Грехема Лумса та Роберта Сагдена тощо).
7. Затвердження підсумків переговорів.
Завдання для самостійної роботи: - (10 год.)
· Підготувати доповідь на тему: «Форми репрезентації позиції на переговорах».
· Підготувати доповідь на тему: «Особливості переговорів в умовах рівності і нерівності сил».
Контрольні запитання та завдання
1. Які можна виокремити етапи ведення переговорів і в чому полягає їх специфіка?
2. Розкрийте сутність поняття «стратегія ведення переговорів». Яким чином стратегії ведення переговорів пов’язані з їх тактикою?
3. Що таке «анти переговори»?
4. На які групи поділяють тактичні прийоми?
5. Розкрийте сутність поняття «переговорна гнучкість». Чи можна вважати формулу визначення гнучкості О.Бартоса універсальною?
6. В чому полягає проблема співвідношення гнучкості і сили при веденні переговорів?
7. Яким чином слабша сторона може посилити свою позицію на переговорах в умовах силової асиметрії?